..decembre…


 „Decembre..

Te uită cum ninge decembre…
Spre geamuri, iubito, priveşte –
Mai spune s-aducă jăratec
Şi focul s-aud cum trosneşte.

Şi mână fotoliul spre sobă,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele – totuna –
Aş vrea să le-nvăţ simfonia.

Mai spune s-aducă şi ceaiul,
Şi vino şi tu mai aproape, –
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Şi ningă… zăpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Şi toate din casă mi-s sfinte, –
Te uită cum ninge decembre…
Nu râde… citeşte nainte.

E ziuă şi ce întuneric…
Mai spune s-aducă şi lampa –
Te uită, zăpada-i cât gardul,
Şi-a prins promoroacă şi clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasă…
Potop e-napoi şi nainte,
Te uită cum ninge decembre…
Nu râde… citeste nainte.

(George Bacovia)

  

18 gânduri despre &8222;..decembre…&8221;

  1. Ninge grozav pe câmp la abator
    Şi sânge cald se scruge pe canal ;
    Plină-i zăpada de sânge animal –
    Şi ninge mereu pe un trist patinor…

    E albul aprins de sânge închegat,
    Şi corbii se plimbă prin sânge… şi sug ;
    Dar ceasu-i târziu… în zări corbii fug
    Pe câmp, la abator, s-a înnoptat.

    Ninge mereu în zarea-nnoptata…
    Şi-acum când geamuri triste se aprind
    Spre abator vin lupii licărind.
    – Iubito, sunt eu la uşa îngheţată…

    • ;)) mda.. e destul de sinistra.. sincer, pana acum ceva timp (vreo cativa ani) nu-mi placea Bacovia deloc, dar am aprofundat poezia lui si a inceput sa-mi placa… sa ii inteleg unele dintre ele.. :*

      • Ideea e că el spunea ceea ce simţea prin nişte cuvinte care te sperie, se exprima mai ciudat. Însă nu poţi spune că nu sunt frumoase într-un fel poeziile lui. Cunosc multe persoane care nici să nu audă de Bacovia, că era „nebun” dar dacă ar înţelege ceva din ce spunea nu ar mai zice asta. Am încercat să le explic, pentru că îmi place foarte mult literatura însă a fost în zadar, au ajuns la stadiul de a-mi spune că şi eu sunt nebună:)) Nu toată lumea apreciază ceea ce e cu adevărat talent, dacă le pui câteva manele e pentru ei ca Biblia:))

  2. mda.. ai dreptate.. si cand te gandesti, e un lucru atat de trist..
    cat despre Bacovia, exact asa am fost eu.. imi placea sa citesc poezii can eram mai mica.. si citeam aproape fiecare poet pe care-l gaseam in biblioteca, unele imi placeau, altele mai mult sau mai putin.. la fel s-a intamplat si cu poeziile lui..intr-un timp mi se pareau chiar aiurite..dar am inceput sa scriu si eu ceea ce simt, in versuri…atunci am recitit din ale lui si au inceput sa-mi placa.. in unele parca ma regaseam, desi foarte putin..
    poetul meu preferat a fost si e Eminescu..in toate poeziile lui exista ceva anume care m-a cucerit..
    te pup :*

    • Eu nu am un poet preferat însă cel mai mult îmi plac: Marin Sorescu, Ion Minulescu, George Bacovia dar şi Mihai Eminescu are majoritatea poeziilor frumoase. În clasa a12a am studiat la şcoală „Scară la cer” de Marin Sorescu şi mi-a plăcut foarte mult, e tristă însă superbă, exact ce trăia când era pe patul de spital.. Frumoasă literatura românească. Aşa din străinătate îmi mai plac Anne Rice şi Stephen King. Apropo, îţi recomand să citeşti „Nici Moartă, Nici Măritată” de Maryjanice Davidson, este o carte super. Dacă ai ocazia, să-mi spui dacă ţi-a plăcut. Te pup:*

  3. „mai spune s-aduca jaratec, si focul s-aud cum trosneste.” Ce frumoasa atmosfera de iarna. Parca ma loveste un dor de iernile copilariei mele, cu zapezi si nameti mari, care tineau pana in martie. Frumoasa piesa aceasta.

Lasă un răspuns

